Monday, August 25, 2008

Postgrads official UMT e-mails

Yo all UMT postgrads.... tau ke anda bahawa anda kini mempunyai akaun email UMT. Ala maknanya korang punyer emai jadi @umt.edu.my la macam korang punyer supervisor. so camner nak acces ke akaun email ni?? ni la aku nak criter ni...


1. First skali gi ke website UMT. Tau kan alamat dier?? ke tak tau? saper tak tau gi tuko U lain ceh. takpela aku bgtau, http://www.umt.edu.my/ ala yg ader gambar aku tuh heh heh heh.

2. Second. kat muka depan laman web tu ader menu tertera student email. klik pada menu postgraduate. tgk gambar kat bawah. menu dier yg aku bulatkan tuh.

klik kat yang aku bulatkan merah tu. bukan klik kat gambor ni tapi kat website le. anyway nampak tak gambar aku sedang berjalan kluar dari DSM tuh hahaha.

3. Korang akan dibawa ke login page. Masukkan no matrik korang sebagai ID and IC korang sebagai password.


ni la ruper login page tuh.

4. Pastu masuk la. ha senang jer kan. alamat email korang akan jadi macam ni = ni aku letak email aku la sebagai contoh k: gsk0361@pps.umt.edu.my.

5. biler dah masuk tu korang tukar la jadi password baru. maknanya gantikan no IC tu kepada password baru. ala korang explore le sendiri yerk.




Suka aku ingatkan disini ialah once korang dah tuko password email tu, password untuk UMT wireless authentification gateway tu pun akan berubah tau ikut password email yg korang ubah tu. So pas ni biler korang berwireless dalam kampus, biler time pasword tuh ko tulis la password yg korang ubah tuh ader paham???



aku dah try nak tuka username supaya GSK tu jadi namer aku supaya lebih glamer tapi takleh. alamat email tu akan tetap GSK0361 huhu. so aku harap korang guna la dengan berhemah yerk. pasni gi present kat seminar tuh leh la pakai email ni tak gitu. asik pakai @yahoo jerk orang kater macam tak rasmi jerk macam memain jerk. aku dah banyak kali kena dah.


so till than...ADIOSSSS.




P/S: kepada mod blog ni yg lain. dah banyak dah aku post. korang biler lagi nak sumbangkan artikel?????

No comments: